neděle 13. prosince 2015

This troubles me no.1



Dnes začal advent. První neděle. Chtěla jsem si ji udělat hezky klidnou. Nikam nechodit, s nikým nemluvit, upéct perníčky pro kolegy do práce a napsat nějaký milý vánoční příspěvek. No, nakoupila jsem, uvařila, vyprala, perníčky jsem upekla, trvalo mi to asi 4 hodiny (a to nepočítám všechen ten čas, kdy jsem se marně snažila získat všechna koření, abych si mohla umlet to naše pravé a jediné perníkové), a když jsem se konečně dostala k vlastní večeři, bylo devět večer a neděle v tahu a místo toho všeho klidu se po většinu neděle ozývalo mé neurotické já. A tak jsem si vzpomněla, jak mi před pár dny napsal bývalý kolega, chvíli jsme si povídali a pak mi řekl zajímavou věc, že si mě kolegové jistě brzo zamilují, neboť.. a teď to přijde.. si vtipně stěžuji. No, když pominu fakt, že jsem nejspíš fakt neurotik a mám furt s něčím problém (ostatně kdybych neměla, tak nejsem, kde jsem, ale seděla bych se sluchátky na uších u stále stejného stopadesátého reportu na stále stejně příšernou reklamu na nejmenovanou čokoládu nebo ještě horší nejmenované gumové potěšení), i tak mi tahle charakteristika moji osoby úplně nelichotí a co hůř, ona je pravdivá! No, děkuji bývalý kolego. Ale řeknu vám to samé, co jsem řekla jemu, a to, že i kdybych to chtěla hrát na tuhle strunu, tak že totiž moje angličtina ještě bohužel není na takové úrovni, abych v ní mohla být skutečně vtipná. Neboť jak jste si jistě všimli, můj humor je velmi.. jak jen to říct..  cynický a umí být i značně vulgární. A já si zase všimla, že v angličtině se bohužel omezuji jenom na pár slov, protože u těch ostatních se bojím, že jsou za hranicí dobrého vkusu (v češtině prostě umím sprosťárny používat s větší grácií), a používání pár stále se opakujících slov prostě není ten kýžený efekt, kterého bych chtěla dosáhnout. Protože chcete-li vystupňovat svůj hněv za použití postupně rozvíjejícího se přívlastku složeného z několika brilantně poskládaných a ladně znějících slov s naprosto přesně odměřenou kadencí a s důrazy na ty správné slabiky jako pr, ko, sr, ku,.. atd., pak musíte jednoznačně uznat, že f sh f sh f f sh jaksi není to samé a to ani kdyby to ze mě nelezlo jak z chlupaté deky.
 
No.. co teď s tím? Příjmu-li předpoklad, že jsem skutečně prudič, mám dvě řešení.  Můžu s tím bojovat a být sluníčko, kytička. Nebo se smířím s tím, že to jsem prostě já, a svoje postřehy si vyventilovat tady, hezky v mém rodném jazyce, a mezitím si promyslím, jestli chci být sluníčko a kytička. Nebo třeba jenom keř. Keř by mi stačil. A tak je tu nová rubrika. Která nevím, jak bude pravidelná, jestli vůbec přetrvá více než tento jeden příspěvek, nebo jestli se naopak celý blog nezvrhne v jeden velký hate! Protože když se naštvu, mám potřebu moralizovat celý svět. Pokrytectví, nepokrytectví. Nebo se mu aspoň vysmívat. Pokrytectví, nepokrytectví. Nová rubrika se bude jmenovat "This troubles me", což,  jak jistě správně tušíte, není název jen tak ledajaký. Ve skutečnosti se tahle větička vyskytuje hodně často v jednom seriálu, který jsem tu sledovala asi každý den první dva týdny. A teď tu máme první soutěž! JO! Kdo do komentářů napíše správné jméno postavy, která tuhle větu říká velmi, velmi často, tomu pošlu pohled! No neber to! A tak už pojďme na to..

.. o dva týdny později...

Ve skutečnosti už mě stihlo vytočit poměrně dost věcí. Ale chci začít s jednou, která mě udivila asi ze všeho nejvíc. A zase budu bohužel trochu škaredá na tu moji zemičku. ALE TO SE PROSTĚ NEDÁ! Cituji: 

"Vánoční strom v Praze se letos slavnostně nerozsvítí. Kvůli bezpečnosti"




Den po útoku v Paříži byla v Londýně Lord Mayor's Show. 800. výročí! LM's Show je přehlídka, v podstatě takový průvod vozů, lidí, koní a ledasčeho dalšího městem, je spojený tak trochu s karnevalem a pořádaný každoročně den po nastoupení Lord Mayor do úřadu. Lord Mayor je nejspíš něco jako náš primátor, ale upřímně přesné kompetence jsem nezjišťovala. Každopádně tento úřad má v současnosti asi 23 měst v UK a ve Skotsku se mu říká Lord Provost. A tento průvod je jakási ceremonie, při níž se nový Lord Mayor představí a poté, co dojde s průvodem do Royal Courts of Justice, přísahá věrnost Koruně.  Do roku 1882 toto procesí vedlo až do Westminsteru. Velkolepost a dlohotrvající tradice odráží důležitost tohoto úřadu. A první takový průvod šel Londýnem v roce 1215! V letošním ročníku bylo jenom vystupujících 7 tisíc! Připomínám, že po internetech lítaly po Paříži v den letošní Show kdejaké výhrůžky. Na ulice i přesto vyrazily tisíce lidí a lemovaly procesí v celém centrálním Londýně. Stáli tam a drželi dvě minuty ticha za Paříž a neštěstí předcházející noci.










 A Praha se bojí na Staromáku rozsvítit vánoční strom?!?!? Protože není nic lepšího, než takovým nesmyslem živit xenofobii v čecháčkovských hlavách. Well done, vážení, well done! Pojďme místo toho rozsvěcet a zhasínat co hodinu, to nás zachrání před celým širým světem tam venku a způsobí epileptické záchvaty ignorantství tam uvnitř. Protože Praha potřebuje zachránit, indeed! Protože Praha je tak dobrý rukojmí, jak již víme, tak důležité území pro spojence, mekka pro teroristy, taková páka na západní svět, který kapituluje před vidinou sesutého Karlova mostu, že jo. A nezapomeňme taky na naše bratia na Slovensku, neboť v hlavách zlých ignorantských cizinců jsme ještě furt Československo a tak si i Bratislava zaslouží stejné ochrany!  Hlavně nerozsvěcejte stromy! Ty sv*ně jdou za světlem!  ....  A Landa ruší své turné.. O M G !!! 


A pár dní zpět jsem narazila na sloupek v Hospodářkách, kde se Iva Roze rozčiluje nad tím, že každá česká internetová diskuze skončí u Hitlera a uprchlíků. A ono to tam fakt bylo. Citace citace:


SamanthaFox: HoneyBunny má pravdu. Je to hrozný, co se v tý Evropě děje. Ten terorismus a všechno. Ani se člověk nemůže pořádně dostat do vánoční nálady. Aby se bál, že ho u vánočního stromku na náměstí zavraždí. Proč si proboha netáhnou zabíjet lidi jinam?

Děláte si ze mě pr*el? Tak já ti něco řeknu, liško Ryško.  Pár dní zpět jsem kontrolovala nějaká globální data a přišla jsem na to, že totálně chybí data z Polska. Špatný sample, všechno v ři*i. Tak se to chvíli řešilo a pak přišel kolega a úplně v klidu mi povídá: "You know, nobody really cares about Poland.. or Czechs;)" 


A víte co je na tom úplně nejhorší? Že si tihle věční stěžovatelé nejsou schopní uvědomit ani teď, že životní úroveň se neodvíjí od počtu televizních přijímačů na metr čtvereční, ale že například taková věc, jako je bezpečnost, je podstatně důležitější ukazatel. A že ten jejich blahobyt, který teď v Evropě žijí, je bezprecedentní. A radši do toho nebudu tahat EU a její zásluhy, protože pomazánkový máslo tyvole!!! Ale Čecháček si vždycky najde důvod, proč kritizovat kohokoliv za cokoliv, že jo. A já bych fakt nerada podceňovala naší bezpečnostní situaci, s cigaretkou na hradě si možná o nějaký popelníček koledujeme. Ale seriously?????????




Tak a toto byl můj první a poslední příspěvek zabývající se těmito a podobnými tématy. Neboť nejsem žádný politolog ani bezpečák. Ale zato se s vámi vsadím, že tohle bude můj jediný příspěvek, pod kterým bude nějaká obšírná a úplně dementní diskuze!




A teď mě omluvte. I'm going to take a moment.

2 komentářů:

  1. http://valassky.denik.cz/zpravy_region/valassko-ma-minimalne-ctyri-vhodne-cile-pro-teroristy-30151122.html

    heh, co Praha, ale takový Valaši :D

    OdpovědětVymazat
  2. :-D výborně napsaný, už teď se těším na další keříkový hate

    OdpovědětVymazat

© Lucia in London 2015 | Blogger Template by Enny Law - Ngetik Dot Com - Nulis