neděle 30. října 2016

Jak jsem si nadělila severní Itálii II.



Druhý den ráno, poté, co jsem otevřela okenici (zbožňuji ty jejich okenice, dopřejí vám absolutní tmu, jenom to vstávání na budík je pak trochu kruté), jsem s radostí zjistila, že venku je modro! Vyrazili jsme tedy na obhlídku města. Naše bytná nám poradila, že nahoře ze zámku je krásný výhled na město. Nasadili jsme tedy směr zámek, cestou dali ranní kávu s mlékem a brioche a už si to pádili. V tuto chvíli už jsem začala značně pociťovat radost z toho, jak skvěle jsem si zabalila, neboť jsem strávila celý den s batohem na zádech a ono se to neproneslo! Byla jsem na sebe hrdá, umím cestovat na lehko! Každopádně to mašírujeme na zámek, chystáme se do prvních schodů, když v ten moment se proti nám vyřítí běžec. A hned za ním další a další... a další, desítky, stovky a tisíce běžců. Konečně si všímám těch cedulí hlásících dnešní Verona maraton. Abyste tomu rozuměli. Podle G. je Verona malé kouzelné městečko. Většinou prázdné a pohádkové. Tak prázdné skutečně nebylo. Nebylo to ani Piccadilly, ale cílová rovinka s obří nafukovací bránou hned vedle kolosea, to je prostě pech. Na druhou stranu, kdo to má! 






Výhled ze zámku
Verona je každopádně skutečně kouzelná. I narvaná zpocenými maratonci. Piazza Ebre je jedno z nejhezčích náměstí, které jsem viděla. Není náhodou, že centrum města je památka UNESCO. Můžete zde najít spoustu dochovaných římských památek. A samozřejmě také Juliin balkón, který přetéká turisty. Když už nic, alespoň vybrali dobový dům. Oželela jsem zamávání do kamery na balkóně a za ušetřených 10 éček si radši dala aperitivo (to se dá i před obědem!).   
 
Piazza Ebre
Pak už jsme to tedy zamířili na koloseum. Velkolepá krásně dochovaná stavba, kde se stále pořádají společenské akce - koncerty, divadla atd. To už začalo lehce poprchávat a já i přes déšť měla potřebu sehnat mi opalovací krém, neboť jsem se ve Venice tak trochu za ten jeden den spálila. A bylo to oněch osudných pár minut zdržení před pozdním obědem, které mi nadělily kroupy přímo do hlavy. Strhla se totiž bouře nevídaná. Slejvák, jaký jsem už dlouho neviděla, a ano, kroupy. Zapomněla jsem rovněž nasadit batohu pláštěnku, tak mi to všechno tak trochu zvlhlo. Nejhorší věta ever! Tolik ke slunné italské dovolené.


 Totálně promoklí jsme doběhli do pizzérie, nalili do sebe víno, dali si excelentní pizzu a pak už nás spěšně vyhazovali, protože siesta, vážení. Tady se prostě odpoledne zavírá a na večeři před sedmou vážně nechoďte, nikdo tam nebude. Běžte raději na aperitivo. Poslední prohlídka centra, už bez deště, poslední sklenička Aperol Spritz, já vím, co si teď už nejspíš říkáte, říkám si to taky, poslední pohled na dochovanou mozaiku. Mimochodem pokud budete ve Veroně u kostela Santa Anastasia vezměte to tou uličkou, tou maličkatou, po levé straně kostela. Dojdete k přenádherné římské vile s atriem, kterou jsme neminuli jenom náhodou díky milému místnímu.

Santa Anastasia
Přesně tam v rohu je ta ulička
  
A pak už šupky dupky na nádraží a rozloučení s G., který se vracel do Trieste do pracovního koloběhu, kdežto já jsem nasedla na rychlovlak do Florence, což je tady podle mě nejrychlejší a nejlevnější způsob dopravy. Z Verony do Florence ze dvě hodinky a 30 Euro, když bookujete s předstihem, parádička. 

Po příjezdu do Florence už bylo zase slunečno. Dorazila jsem po šesté v neděli večer, ale můj airbnb check-in byl až po deváté. Vyrazila jsem tedy do centra, abych stihla nějaké to světlo u Katedrály Santa Maria del Fiore. Cestou jsem narazila tady na toho obra!


 Je přenádherná! Velkolepá! Trochu mě překvapilo jak málo prostoru kolem ní je, je obklopena ostatními domy v poměrně těsné blízkosti. Ostatně celá Florence mě překvapila. Když jsem dle původního plánu sháněla ubytování přes couchsurfing, vyměnila jsem si pár řádků s jakýmsi Luigim. Neustále mě přesvědčoval, že do Florence musím rozhodně dorazit o víkendu kvůli nočnímu životu. Pro mě ovšem Florence byla vždy kolébkou umění. Chtěla jsem vidět Uffizi, dell'Accademia, architekturu, kapli Medicejských, Michelangela! Jakýpak noční život! Florence je přece hlavně o umění! Umělci totiž nejsou vůůůbec bohémové, že jo... Jak hořce jsem onu neděli večer litovala, že mám krosnu na zádech a musím se v devět cheknout na bytě. Neboť tenhle noční život vypadal skvěle! No dobře, všichni byli krásní, mladí a styloví, což bylo něco, co se mi do té krosny už nevešlo. Takže bych tam v těch růžových teniskách úplně nezapadala. Nicméně jsem se pár hodin potulovala centrem, pozorovala rozesmáté tváře v úzkých italských uličkách, poslouchala hudbu, vnímala atmosféru a bylo mi sakra dobře!




0 komentářů:

Okomentovat

© Lucia in London 2015 | Blogger Template by Enny Law - Ngetik Dot Com - Nulis